۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۰, جمعه

شما طلا را مس کردید


چکیده :ما از نظام مان فاصله نگرفته و یا ازآن قهرنکرده ایم، ما به شما و حلقه اطرافتان دیگر اطمینان نداریم. ما، شما و حلقه گرداگردتان را خطر و ضایعه ای جبران ناپذیر برای نظام و کشورعزیزمان می‌دانیم. شک نکنید نمره شما در اداره کشور نمره مردودی ست. در قدیم کیمیاگران به دنبال اکسیری بودند تا مس را طلا کنند. کجایند تا ببینند که شما، طلا را به کمتر از مس تبدیل کرده اید؟...

 






کلمه-محمدرضا معتمدنیا:
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى
“اى کسانى که ایمان آورده اید! همواره براى خدا قیام کنید، و از روى عدالت، گواهى دهید! دشمنى با جمعیّتى، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگارى نزدیکتر است”
جناب آقای خامنه ای
با توجه به نزدیکی زمان برگزاری انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، این نامه را از جهت یادآوری به تصمیمات شما در سال ۱۳۸۸ و آنچه بر مردم گذشت، می نگارم.
اگرچه تاکنون بسیار گفته و نوشته ایم اما گوش شنوایی وجود نداشت در نتیجه امید به تاثیر این نامه را هم صفر می دانم اما احساس وظیفه، دین به کشور و نظام و یاد مظلومیت رهبران جنبش سبز، انگیزه هایم برای نگارش این نامه به جنابعالی است و هیچ نگرانی از عواقب آن نداشته زیرا با اعتقاد عمل می کنم.
انتخابات نزدیک و حقیقت در حال عریان شدن از پس پرده هاست. قرار است خورشید از پس ابرها بیرون آمده تا حقیقت را بر آنانی که خود را به خواب نزده اند،‌ آشکار شود.
مدتی است کلامتان انتخاباتی آزاد را نوید می دهد. ما می دانیم در پس پرده این شعارها به دنبال کسب مشروعیتی برعملکرد تیره خود هستید بارها به کنایه فرموده اید من یک رای دارم. بله شما یک رای دارید دیگران هر رائی میخواهند داشته و یا داده باشند نتیجه اعلام شده از صندوق ها آن خواهد بود که به نظر شما نزدیکتراست. همان گونه که چهار سال پیش شما و حلقه‌ی اطرافتان با توسل به همه ی شیوه ها، شخصی را که نظرش به نظر شما نزدیک تر بود را بربالای کرسی ریاست جمهوری نشاندید که هزینه گزافی به کشور، مردم و نظام تحمیل کرد.
جناب آقای خامنه ای
اگر به دنبال ساختن حماسه ای مانند حضور سبز مردم در ۲۲ خرداد ۸۸ هستید بهتر است این تصور را از ذهنتان بیرون کنید. این مردم مخلص و خسته درانتخابات ریاست جمهوری ۸۸ با ندای “فردایی بهتر” جناب مهندس موسوی در پای صندوق‌های رای حاضرشدند. ایران خسته، باهیجان و شور خاص خود به شما “نه” گفت، “نه” به فساد و استبداد و اختناق و سرکوب، “نه” به فقر و تورم و بیکاری و اعتیاد، همان “نه” ای که در سال ۷۶ گفته بودند.
چه زیباست فرمایش نخست وزیرحضرت امام که می گویند: رای مردم منشاء مشروعیت قدرت سیاسی است و جنبش سبز اعمال هر گونه صلاحیت خودسرانه و گزینشی تحت عنوان نظارت استصوابی را مغایر با قانون اساسی، حق تعیین سرنوشت مردم و حقوق بنیادین آن ها دانسته و با آن مبارزه می کند. این ندای مهندس موسوی نخست وزیرحضرت امام است. زمان حضرت امام هم وقتی جنابعالی فشار را برمهندس موسوی شدید و فضا را برای فعالیت ایشان تنگ کردید آن پیر فرزانه منادیش راحق دانسته قاطعانه از مهندس موسوی حمایت نموده و عملکرد ایشان را افضل از شما دانست و خروشان بر شما تاختند.
جناب آقای خامنه ای
لازم به یادآوری می دانم؛ مادامی که جناب آقای مهندس موسوی، همسر دانشمندش سرکار خانم دکتر رهنورد و حجت الاسلام مهدی کروبی در حصر به سر برده و تکلیف فاجعه کهریزک مشخص نشده، حملات نیروهای تحت امر شما همچنان قربانی گرفته و بخش اعظمی از معترضان به کودتای انتخاباتی ۸۸ هنوز در زندان هستند، مشارکت حداکثری مردم تصوری وهم آلود است.
تا زمانی که فیلتر شورای نگهبان، بر اساس نظرات شما، به جای نظارت و اجرای قانون، نماینده و رئیس جمهور مشخص می‌کند، حضور در پای صندوق‌های رای امری عبث و بیهوده است.
تا زمانی که قانون اساسی در مملکت حاکم نشود در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهیم کرد.
تا زمانی که شما با اشاره انگشت، رای نمایندگان مورد تایید مردم را تغییر داده و در امور نمایندگان منتخب مردم دخالت می‌کنید، ما در پای صندوق‌های رای حاضر نخواهیم شد.
خلاصه بگویم؛ تا شما به خواسته‌های مردم تن در ندهید ما در پای صندوق‌های رای حاضر نخواهیم شد.
جناب آقای خامنه ای
ما از نظام مان فاصله نگرفته و یا ازآن قهرنکرده ایم، ما به شما و حلقه اطرافتان دیگر اطمینان نداریم. ما، شما و حلقه گرداگردتان را خطر و ضایعه ای جبران ناپذیر برای نظام و کشورعزیزمان می‌دانیم. شک نکنید نمره شما در اداره کشور نمره مردودی ست. در قدیم کیمیاگران به دنبال اکسیری بودند تا مس را طلا کنند. کجایند تا ببینند که شما، طلا را به کمتر از مس تبدیل کرده اید؟
جناب آقای خامنه ای
در دوم خرداد ۱۳۷۶ پس از انداختن رأی خود به صندوق انتخابات ریاست جمهوری فرمودید: هیچ کس برای من آقای رفسنجانی نمی شود، روز بیست و نهم خرداد ۱۳۸۸ فرمودید: “نظر من به آقای احمدی نژاد از نظرم به آقای رفسنجانی نزدیک تر است”.
شما آیت الله هاشمی رفسنجانی را نیز از خود راندید. همان کسی که در سال ۵۷ با گرفتن تاییدیه از حضرت امام شما را در شورای انقلاب جا داد و پس از فوت حضرت امام نیز فرش قرمز رهبری را برایتان پهن کرد و تا مدت‌ها دوستان به ظاهر امروز و دیروزتان بدین جهت از آیت الله هاشمی گله مند بودند.
درعوض حلقه متصله به شما هم کم نگذاشته و بیشترین جسارت ها را به آیت الله هاشمی یادگار و امین و مشاورعالی حضرت امام و نخست وزیرمظلوم ایشان روا داشتید؟! ولی امروز هم امید مردم بعد از خدا به ایشان است. یاران شما، جناب آقای سیدمحمد خاتمی رییس‌جمهوری نظام اسلامی را “مفسد فی الارض”، “وطن فروش” و “ستون پنجم” خواندند. اینهاحزب الهی های شمایند که این جسارت ها بر قلم و زبانشان جاری ست. این اهانت ها محکومیت نظام و مردم است. شما سکوت می کنید؟! شک نداریم َسکوت جنابعالی تائیدی براین منکرهاست.
جناب آقای خامنه ای
چهار سال گذشت. چهار سالی که در آن هزاران نفر از پاک ترین جوانان این مملکت یاشلاق خوردند و زندانی شدند و یا شهید و یا معلول و یا از هستی ساقط و یا اجبارا مجبور به ترک وطن و آواره شدند.
شما بارها فرزندان و یاران و افراد مورد وثوق حضرت امام و مردم را بی بصیرت نامیدید؟! بیت حضرت امام و مجتهدینی که بر اساس نظریه فقهی خود نظر داده بودند از این لقب شما بی بهره نبودند و علاوه بر این مرگ بر ضد ولایت فقیه را هم برایشان چاشنی کردید. در این حلقه بی بصیرتی که ساختید روسای جمهور و نخست وزیر حضرت امام و همسر دانشمندش و خانواده سرداران شهید و رزمندگان و وزراء و نمایندگان مجلس و اکثریت قریب به اتفاق فرهیختگان و دلسوزان نظام و دین و کشور را جای دادید. این مظلومان یا زندانی شدند و یا از ترس خشم شما مهاجرت کردند.عجیب است زندانی کردن آقای کروبی. اگر اصرار و حمایت قاطع این شاگرد حضرت امام در مجلس ششم از شما نبود؛ همان روزها تکلیف نظام و کشور و مجلس با شما یکسره شده بود و مردم مجبور به تحمل شرایط سخت و کمرشکن امروز نبودند. الحق والانصاف آقای کروبی هم پاداشش را از شما خوب گرفت؟!
جناب اقای خامنه ای
با این تفاسیر فکر نمی کنید حق را گم کرده و به بیراهه رفته باشید و اشکال اساسی از حلقه های زنجیره ای اطرافتان باشد که یا دشمنند و یا فرق سره با ناسره نمی فهمند و یا بقول شما بی بصیرتانی هستند که ماسک بر چهره دارند. چندی پیش آقای ولایتی در سفر تبلیغاتی خویش در مشهد گفت: “استفاده از امکانات دولتی برای یک کاندیدای خاص حرام شرعی است و مگر می‌شود با پول مردم به مردم خدمت کرد”؟ مردم سوال می کنند این سخن فقط برای سال ۹۲ ذکرشده و فقط در این سال نهی شده یا برای سال ۸۸ هم مصداق داشته است؟ فراموش مان نشده در سال ۸۸ چگونه هزاران میلیارد تومان از خزانه مملکت برای تبلیغ آقای احمدی نژاد خرج و تمام امکانات دولتی برای ایشان بسیج شد و هیچکس یاد بیت المال نبود و در ادامه این تخلفات نظام و مردم تاوان سنگینی در این رابطه پرداخت کرده و می کنند. و یا در سفرسال ۸۸ جنابعالی به کردستان؛ نمایندگان مورد وثوق شما در شهرهای مختلف تبلیغ آقای احمدی نژاد را می‌کردند. در آن سال حرامی و حلالی بیت المال به یاد این دلسوزان بیت المال نبود؟!
جناب آقای خامنه ای
شاید بتوان از همه‌ی این تخلفات گذشت، سوء استفاده‌ای که از اعتقادات دینی و احساسات پاک مردم توسط حلقه متصل به شما برای رسیدن به مقاصد نامشروع خود و شما عمل کردند که خود ضربه ای جبران ناپذیر به دین و عقایدات است چه می شود؟ یادمان نرفته در خطبه نماز جمعه در تائید آنکس که نظرش به شما نزدیکتر بود گفتند: “مردم خدا جوی ایران با اشک و نذر و نیاز و توسل به خدا و ائمه اطهار در سوم تیر یکی از هم‌ قدم‌های خود را انتخاب کردند. کمک خدا در حادثه، مشهود است”! و باز هم گفتند: سوار تاکسی بودم؛ راننده تاکسی گفت من می‌خواهم به آقای احمدی‌نژاد رأی بدهم؛ زیرا مادرم که چند سال پیش مرده، شب قبل به خوابم آمده و گفت به احمدی‌نژاد رأی بدهم. و یا نقل‌‌ کردند: قبل‌ از برگزاری‌ مرحلۀ‌ اول‌ انتخابات‌ به‌ محضر یکی‌ از علمای‌ اهواز رسیدم‌. ایشان‌ گفت‌: نگران‌ نباشید، شخصی‌ که آقای احمدی نژاد را نمی شناسد، شب‌ بیست‌ و سوم‌ ماه‌ رمضان‌ در حال‌ احیاء پیش‌ از نیمۀ‌ شب‌ به‌ خواب‌ می‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا می‌شود که‌ بلند شو برای‌ آقای احمدی‌نژاد دعا کن‌، وجود مقدس‌ ولی‌عصر (عج‌) دارند برای‌ آقای احمدی‌نژاد دعا می‌کنند. و یا این حلقه گرداگردتان در دیدارخود با آقای احمدی‌نژاد فرمودند: “خدای‌ متعال‌ را شاکریم‌ که‌ زمینۀ‌ انتخاب‌ چنین‌ شخصیتی‌ را برای‌ این‌ دورۀ‌ خاص‌ از انقلاب‌ فراهم‌ نموده است و آیندگان‌ به‌ این‌ نتیجه‌ خواهند رسید که‌ انتخابات‌، مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌ بوده است و از این‌ رو توفیق‌ شکر این‌ نعمت‌ را از خداوند خواستاریم‌. عنایات‌ حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) پشتیبان و یار این کشوراست که‌ به‌ چنین‌ موفقیتی‌ دست‌ یافته ایم! تلقی‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ نفخۀ‌ الهی‌ که‌ در این‌ زمان‌ در ایران دمیده‌ شده‌ و اثراتش‌ در علاقۀ‌ بیشتر مردم‌ به‌ دین‌ و اندیشه‌های‌ اسلامی‌ به ظهور پیوسته، مرتبه‌ای‌ از مراتب‌ چیزی‌ است‌ که‌ در زمان‌ پیامبر اسلام(ص) تحقق‌ پیدا کرد و انشاءالله مرتبۀ‌ کاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) تحقق‌ خواهد یافت”.‌ و باز گفتند: “اطاعت از رییس جمهور اطاعت از خداست! و انتخاب او انتخاب امام زمان است”. و یا آقای احمدی نژاد فرمودند: “برنامه هایم را مستقیما از امام زمان می‌گیرم”. “یارانه ها مال امام زمان است با بقیه پول هایتان مخلوط نکنید”. و یا “دشمن ابرهایی را که به سمت کشور ما می‌آید آلوده می‌کند” و یا فرمودند “فردی را در نظام داریم که با نگاه کردن به علف های روی زمین و با الهام از ائمه اطهار معادن گوناگون را کشف می‌کند” و ی ا”دختری سیزده ساله در زیر زمین خانه اش انرژی هسته ای کشف کرد”. هاله نور دور سرش هم که اظهر من الشمس است.
جناب آقای خامنه ای بینی و بین الله با این اوصافی که ذکر کردید آیا شما و همه لشگرتان موظف به اطاعت از ایشان نبودید؟ چه شده به انحراف متهمش می کنید. العیاذ بالله بر اساس عملکرد حلقه زنجیره اطرافتان اگر حضرت مهدی(ع)هم ظهور بفرمایند، حتما توسط همین حلقه زنجیره متهم به جریان انحرافی نخواهدشد؟! یا همه دروغ بوده؟! آیا می‌توانید به مردم صادقانه بفرمائید آن چه در مورد امدادهای غیبی و تایید امام زمان و ائمه اطهار از احمدی نژاد گفته شده همه دروغ بوده و فقط برای محکم کردن جایگاه خود و حلقه اطرافتان به این اظهارات تن داده شده! چه شد و چه کردند با باورها و اعتقادات دینی مردم و انقلاب؟
جناب آقای خامنه‌ ای شما خوب می دانید در منطق دین پیروی مطلق جز از خدای متعال جایز نیست. اگر دستور اطاعت مطلق از رسول خدا و ائمه هدی هم داده شده، به دلیل مقام عصمت شان است؛ که هرگز دستوری بر خلاف موازین شرع صادر نمی‌کنند نقل است فرماندهی از امرای سپاه نبی اکرم آتشی برافروخت و به سربازانش دستور همی داد که داخل آتش شوند. عده ای شکوه کنان به نزد حضرت رسول اکرم رفتند. پیامبر فرمودند: اگر وارد آتش می شدید تا روز قیامت در آتش می ماندید. اطاعت تنها از معروف جایز است؛ و یا مولا هشدار می دهد که از سه کس بردین خود بترسید «کسی که خداوند به او قدرت داده و گمان می کند که اطاعت او اطاعت خدا و نافرمانی اش معصیت خداست.
فکرنمی‌کنید این راه و روش با نظامی که پشتوانه اش خروش صدها هزار شهیدی ست که آن را به پیروزی رسانده و با خون پاک شان آن را آبیاری کرده اند. راه جوانمردانه ای نباشد؟
جناب آقای خامنه ای، کسی‌که نظرش به شما نزدیکتر بوده هم اکنون وارد مبارزه سیاسی با شما شده و قصد دارد قسمتی از اسرار مگو را بر ملا کند. روزنامه ایران نوشته است: آقای محمود احمدی نژاد از سیصد و چهارده مقام در کشور صد و چهل هزار سند جرم و اختلاس در اختیار دارد. و یا معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری گفت: با افشاگری آقای احمدی نژاد عده ای از ترس انتقام جامعه، در پناهگاه‌های امن خود نیز جایی نخواهند داشت. فعلاً زمان سکوت هوشمندانه و هدفمند است. و جناب آقای احمدی‌نژاد هم در مصاحبه ای فرمودند “سکوت بخاطر وحدت است” و نسبت به روزی که این سکوت را بشکند هشدار داد و گفت این “سکوت همیشگی” نیست. جناب آقای خامنه ای شک نکنید روزی در برابر همین دوربین ها یکی از پرونده ها را خواهد گشود. کسی که در پاسخ نامه جنابعالی مبنی بر عزل منصوبش، احکامی بالاتر از آن چه شما بر عزلش اصرار داشته اید صادر کرده؟! و یا علی رغم همه فشارها از پذیرش مصلحی در جلسه هیات دولت جلوگیری نموده و در اثر فشار حلقه اطرافتان یازده روز باعنوان قهر در خانه نشست! شک نکنید گر قافیه تنگ آید، یکی از پرونده هایش را برای “بقا در بازی شطرنج سیاسی با شما” آن را رو خواهد کرد. ایشان بارها مساله انحصاری کردن قدرت و سیاست را مورد انتقاد قرار داده و گفته “عده ای تصور می کنند از آسمان به زمین افتاده اند و همه کارها را آن ها بلدند و باید برای ملت تصمیم بگیرند”؟!
اقتصاد ایران در این چهارساله نکبت بار ترین دوران خود را گذراند. در این سال ها هزاران میلیارد تومان درآمد به خزانه واریز نشده است. قسمتی از درآمدهای نفت مفقود شده، سی و سه میلیارد دلار در بانک‌ها (جهان صنعت؛ ۲ بهمن ۱۳۹۱) گم شده (حتما شما می دانید کجا مصرف شده، مردم و سایر مسئولین نامحرمند)، وام های کم بهره ایکه پرداخت نشده (تا حد ۷۰ هزار میلیارد تومان) و یا پول پاشی برای جمع آوری رای (۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۸۸، علی عسگری، خبر آنلاین، ۱۸ آذر ۱۳۹۱)، اعطای وام‌های کم بهره به از ما بهتران در این دوره آن چنان بسط یافته که میزان مطالبات معوق بانکی از سیزده هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۸۶ به حدود هفتاد هزار میلیارد تومان در آذر سال ۱۳۹۱ رسیده. (فارس، ۱۸آذر ۱۳۹۱)” هفت برابر شدن نقدینگی؟! بله رکورد زده اید ثمره هشت ساله‌ دولت و مجلس تحت سیطره و استیلای کامل شما فسادش در رگ و ریشه کشور گسترش یافته که حتی حلقه های زنجیره جنابعالی این دولت را فاسد ترین دولت در جمهوری اسلامی نامیده اند! سر جمع درآمد‌های نفتی دولت نهم و دهم آنکه بهترین دولت بعد از مشروطه نامیدید در سال‌های ۸۴ تا۹۱ رقمی بالغ بر ۷۹۰ میلیارد دلار بوده که از سر جمع درآمدهای نفتی کشور طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۸۳ معادل ۱۴۵میلیارد دلار بیشتربوده است! منابع دریای خزر و منابع خلیج فارس و دریای عمان و دیگر منابع مشترک را دشمنان کشور و نظام به تاراج برده و یا برای به تاراج بردن آن برنامه دارند یادمان نرود در آینده ای نه چندان دور کویری دیگر در ارومیه حاصل خیز هم جای خواهید داد و این رکوردی بی نظیر در دنیاست که متعلق به شماست.
جناب آقای خامنه ای
در پایان ضمن یادآوری لطمات جبران ناپذیری و هزینه گزافی که به کشور، مردم و نظام طی این چهار سال تحمیل کردید به شما متذکر می شوم ساختن حماسه حضور مردم در پای صندوق های رای تنها با آزادی رهبران جنبش سبز مردم ایران و زمینه سازی انتخاباتی آزاد شکل خواهد گرفت. میرحسین موسوی مبین اندیشه ای است که نتیجه اش بازگرنداندن اقتدار، عزت و هویت ایرانی است.
موسوی و اندیشه اش را به مردم بازگردانید.
یَقولُ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ: وَعِزَّتى وَجَلالى لأََنْتَقِمَنَّ مِنَ الظّالِمِ فى عاجِلِهِ وآجِلِهِ وَلأََنْتَقِمَنَّ مِمَّنْ رَأى مَظْلوما فَقَدَرٌ أَنْ یَنْصُرَهُ فَلَمْ یَنْصُرْهُ
خداى عزوجل می فرماید: به عزّت و جلالم سوگند که از ظالم در دنیا و آخرت انتقام می گیرم و از کسى هم که مظلومى را ببیند و بتواند یاریش کند و نکند بی گمان انتقام می گیرم.
وَالسْلامٌ عَلیکٌمْ وَالرَحْمَةْ اللهِ وبَرَکاته.

منبع سایت کلمه

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه


هاشمی یا خاتمی؛ هاشمی با خاتمی؟!

چکیده : خدا را بسیار شاکریم که اکنون غبارهای فتنه سازان هم فرونشسته است ومردم فهمیده اند که 8 سال کشوربه دست چه کسی وکسانی سپرده شد وچه نتایجی به بارآمد. باید به رای مردم توجه کرد وبه فکرنجات کشوربود.باید به نتیجه های مکررنظرسنجی ها احترام گذاشت.باید دید مردم چه می خواهند، همان را بخواهیم، حتی اگرخواسته آنها مورد نظرما نباشد.این سیره امام بود که با رای مردم هر چه بود موافق بود. حتی اگربپذیریم که مردم ازسراشتباه به خاتمی وهاشمی نظردارند – که اشتباه نیست- ازمنظرامام، تکلیفی متوجه کسی نیست.همانگونه که دردو دورگذشته بزرگانی، رای مردم به احمدی نژاد را اشتباه دانستند- و اکنون معلوم شد نظرشان درست است - ولی ایشان به هرتقدیر! رییس دولت شد و شد آنچه شد، چرا اکنون نباید اجازه داد مردم اشتباه کنند؟!گاهی بهتراست به قول شهید رجایی حرف مرد دوتا باشد!درانتخابات فراروی ما هرچند برای خلق یک حماسه سیاسی مد نظررهبری تعداد بالای رای مردم مهم است، اما بنظرمن مهمترازآن، این است که این کشتی شکسته را چه کسی به ساحل نجات می رساند:هاشمی یا خاتمی، یا هاشمی با خاتمی!؟ جان کلام را دراین عبارت آخر گفتیم و نگفتیم!...

------
در رسانه ها آمده است: علم الهدی امام جمعه مشهد درخصوص حضورهاشمی رفسنجانی درانتخابات بیان داشته است: اختیار آقای هاشمی برای ورود به انتخابات دست خودش است، می خواهد بیاید، می خواهد نیاید! اگرهاشمی پیرمرد ۸۰ ساله است و ظرفیت مدیریت کشور را ندارد، نیاید و اگر بعد از ۸۰ سال ظرفیت مدیریت کشور را دارد پس چرا می گوید من ۸۰ ساله نمی‌گویم که نمی‌آیم؟
بهانه ها برای نیامدن هاشمی یکی دوتا نیست!
۱- ایشان نامه ای بدون بسم الله به رهبرنوشته است که این ازنظر بعضی ها ذنبی لا بغفر است! این افراد تمام مساله شان این است که با طرح مکرراین مساله ازهاشمی مفسرقرآن، خطایی نابخشودنی را آشکار کنند وازمشی ایشان ایراد بگیرند.
۲- ایشان در راس فتنه ادعایی آقایان در سال ۸۸ بوده است! برای اثبات این ادعا هم دلیلی لازم نیست. همین که می گویند خود دلیل است!
۳- سن ایشان برای آمدن زیاد است.اینها غافل ازاین هستند که اگر سن بالای هفتاد هاشمی برای کاراجرایی مشکل ساز باشد به طریق اولی این مشکل بزرگی سن، برای اداره کشور و نظام توسط امام ورهبری هم وارد است.
یکی دو روز به ثبت نام نامزدها بیشترباقی نمانده است.همه جا برسراین صحبت است که هاشمی می آید یا نمی آید.ایشان همانگونه که انتظار می رفت باهوشمندی تمام در دیداردیروز یکشنبه با دانشجویان دانشگاههای تهران اعلام کرد که اگربخواهد بیاید حتما با رهبری مشورت خواهد کرد.
با این بیان می توان گفت وی ازحالا دلیل نیامدن احتمالی اش را پیشاپیش به مردم گفته است.
امروز کسی می گفت وضعیت کشور بگونه ای است که حتی اگرهاشمی یا خاتمی نخواهند بیایند با توجه با تحربه و رای بالایی که نسبت به سایر نامزدها دارند، باید ازآنها خواست بیایند تا مردم با طیب خاطربه پای صندوقهای رای بیایند.
با توجه به اطلاع دقیقی که متاسفانه از نیامدن خاتمی و تقریبا از نیامدن هاشمی دارم ،از صمیم دل دعا می کنم نتیجه مشورت این روزهای هاشمی با رهبری مثبت باشد و رهبری همانند انتخابات اخیر خبرگان به ایشان تکلیف کند بیاید. هرچند همانگونه که خود ایشان امروز-دوشنبه- دردیدار با فرهنگیان که مثل همه قشرها دراین چند هفته ازاومصرانه می خواستند خود را نبیند وبا توجه به حساسیت شرایط بیاید، با خنده گفت: اگرهم بیاید، بعضی نخواهند گذاشت ،کارکند! مگراینکه بنظرمن این توپخانه ها ساکت وخاموش شوند.
شاید به جرئت بتوان گفت که از اول انقلاب تا کنون هیچگاه در کشورانتخابات تا به این حد برای کشورحساس نبوده است.
اکنون پای مردی درمیان است که با رهبری رفاقتی ۵۰ ساله دارد .
مردی که هم ریشه با انقلاب است و کمتر کسی درنظام به سابقه و رتبت انقلابی او می رسد. مردی که بنظرمن نشستن برجای کسی مثل احمدی نژاد به هیچوجه برای او مرتبت ومنزلتی نخواهد بود.
اگرگوش شنوایی باشد، می شود شنید که درسراسرکشورهمه دارند هاشمی و خاتمی را صدا می زنند و دیگرنامزدها- در رایی هم سطح آنان برای مرد م مطرح نیستند.
درشرایطی که تحولات سوریه درماههای احتمالا آینده پس از بشاربرای ما پیام تلخی دارد، باید درهمان مرحله اول با رایی بالای ۲۵ میلیون به هاشمی یا خاتمی به دنیای استکبار پیام روشنی بدهیم.
چه شده است که در این شرایط بسیار حساس:
کسانی که تجربه یک روز وزارت هم ندارند،
کسانی که در دفعات قبل شانس شان را آزموده ونتیجه ای نگرفته اند،
کسانی که خودشان هم می دانند نه تنها رجل سیاسی نیستند بلکه حتی درمیان مردان پزشکی هم رتبه ای ندارند، هاشمی را به مصاف می خوانند!!
و کسانی که اگردرانتخابات شورای شهر یا مجلس شرکت کنند ازشهرشان هم رای نمی آورند ، به خود اجازه داده اند صحنه را شلوغ کنند و بر حیرت و تاسف مردم بیفزایند.
کسانی هم که به فکر تکرار پدیده سی دی سازی و رو کردن سند و تصویر و.. ازاین وآن هستند نیز بهتراست حساسیت شرایط را درک کنند وبدانند که دوران تخریب به سرآمده است. بهتر است بدانندهرچه تخریب کنند مردم بیشتربه سمت تخریب شوندگان متمایل خواهد شد.
خواب بینان وخواب گویان هم دیگربه فکرجعل خواب نباشند .همان خوابهایی که ساختند وبا آنها سالها بخت بلند این کشور را برباد دادند، برای هفت پشت این ملت بس است.
خدا را بسیار شاکریم که اکنون غبارهای فتنه سازان هم فرونشسته است ومردم فهمیده اند که ۸ سال کشوربه دست چه کسی وکسانی سپرده شد وچه نتایجی به بارآمد.
باید به رای مردم توجه کرد وبه فکرنجات کشوربود.
باید به نتیجه های مکررنظرسنجی ها احترام گذاشت.
باید دید مردم چه می خواهند، همان را بخواهیم، حتی اگرخواسته آنها مورد نظرما نباشد.
این سیره امام بود که با رای مردم هر چه بود موافق بود.
حتی اگربپذیریم که مردم ازسراشتباه به خاتمی وهاشمی نظردارند – که اشتباه نیست- ازمنظرامام، تکلیفی متوجه کسی نیست.
همانگونه که دردو دورگذشته بزرگانی، رای مردم به احمدی نژاد را اشتباه دانستند- و اکنون معلوم شد نظرشان درست است – ولی ایشان به هرتقدیر! رییس دولت شد و شد آنچه شد، چرا اکنون نباید اجازه داد مردم اشتباه کنند؟!
گاهی بهتراست به قول شهید رجایی حرف مرد دوتا باشد!
درانتخابات فراروی ما هرچند برای خلق یک حماسه سیاسی مد نظررهبری تعداد بالای رای مردم مهم است، اما بنظرمن مهمترازآن، این است که این کشتی شکسته را چه کسی به ساحل نجات می رساند:
هاشمی یا خاتمی، یا هاشمی با خاتمی!؟
جان کلام را دراین عبارت آخر گفتیم و نگفتیم!

برگرفته از سایت کلمه

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه


نامه سر گشاده:

2 -4 -6 - 8

جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشـّائی

با سلام

محترماً ، بنده بیان متفاوت شما را در زمینه مسائل کلان سیاسی به استثنای تلقی تان از باورهای کلی مردم، تا حدودی می پسندم، در همین جاعرض کنم  که چون مسئله رأی دادن در انتخابات پیش رو مطرح است  و دولت منسوب به جنابعالی بعنوان مجری قانون انتخابات موظف است که شرافت نظام ، رهبری و قوه مجریه را با جلوگیری از  خیانت مهندسی آراء و  دخالت در رأی مردم صیانت نماید  این وجیزه را خدمتتان تقدیم میدارم .
ا - طبق آموزه های دینی و  استانداردهای جهانی ، هیچکس نمیتواند بر یک جامعه حکمرانی کند مکر با رضایت شاکله یا (جمهور) مردم و با حفظ حقوق و کرامت انسانی  تمامی آحاد ملت از جمله و شاید هم بالا خص اقلیت ها ، اگر چه منتقد دولت، حکومت و یا حتی نظام باشند.
2 - ضرورت حفظ تمامیت ارضی کشور و امنیّت ، عزت و کرامت  مردم ، در مقابل مطامع جهان خواران و یا دشمنان سنّتی آن ، که هنوز با فرهنگ قبیله ای به دنیای  اطراف خود می نگرند ، بیش از هر چیز در گرو رعایت اصل فوق و حضور قاطع مردم در صحنه سیاسی و برگزاری انتخابات شرافتمندانه است .
3 – در این حال حقوق شهروندی  آنهایی که نماینده یا رئیس جمهور مورد قبول و اعتماد خود را در بین داوطلبان نمی یابند چگونه است و تکلیف آنان  در مورد شرکت در انتخابات چیست ؟
4 – اگر این عده درانتخابات شرکت نکنند ، در ادای وظیفه نسبت به  حفظ جمهوریت نظام و  مشروعیت  حکومت محروم میمانند که ضرر اصلی متوجه  بعد مشروعیت خواهد بود.
5 – اگر ساز و کاری در پیش گرفته شود که گروه فوق در انتخابات حاضرشده  ولی همانطور که در مجالس قانونگذاری و مردم نهادها  یا مجامع بین المللی  رایج است رأی ممتنع دهند این نقیصه بر طرف میگردد که در این صورت مسئله حضور الزامی مردم در انتخابات و انجام وظیفه شهروندی همچنانکه در بسیاری از کشورها  رایج است  میتواند بلحاظ قانونی  پیش بینی گردد.
6 - با توجه به موقعیت جنابعالی در دولت و احتمال نامزدی تان در انتخابات بنظر میرسد که اگر طراحی برگه‌های انتخاباتی طوری باشد که منتقدین هم بتوانند در انتخابات شرکت کنند و رأی ممتنع بدهند  به مصلحت نزدیکتر باشد . در این حالت دولت میتواند برای رد هر گونه شائبه از خلافکاری سازمان یافته در انتخابات و جلو گیری از آن علاوه بر نصب دوربین فیلم برداری و ضبط استخراج و شمارش آراء در هر محل که بوسیله آن میتوان به هر گونه اعتراض و تشکیک در استقراء آراء را با شفافیت رسیدگی نمود   ،  لیست آمار تمام صندوقهای رأی را به تفکیک  با ذکر مشخصات صندوق و تعداد آرای هر نامزد در آن و تعداد آرای ممتنع ، که تراز کامل تعداد شرکت کنندگان و آرای مأخوذه برای هر داوطلب در هر صندوق است ، با تصویر صورت جلسه استخراج آرا ، از طریق  پورتال وزارت کشور و سایتهای رسمی اعلام  نماید، تا بعد از انتخابات مسئله ای پیش نیاید و تام خواهان  نتوانند مردم را اغفال نمایند. گزارش لحظه به لحظه روند و نتایج انتخابات در روز رأی گیری از طریق سایت رسمی ریاست جمهوری مورد در خواست میباشد.
7 – فایده  این روش در این است که  بعد از انتخابات کسی لازم نیست در خیابانها  از دولت   بپرسد رأی من کو؟ و فایده  دراز مدت آن  در اینست که  اگر خدای نکرده بر اساس توطئه های  بیگانگان ،  جنگ  و یا انقلاب، حکومتی  طاغوتی یا غیر بومی بر کشور تحمیل شد مردم عادت کرده باشند رأی امتناعی  خود را به یک نظام یا دولت تحمیلی مانند افغانستان  به صندوق بریزند و خلع ید آنرا حتی المقدوراز طرق مسالمت آمیز خواستار شوند.
8 – تجمیع انتخابات شوراها و مجلس خبرگان با انتخابات ریاست جمهووری بدون شک موجب مسئله خواهد شد چون متأسفانه اختلافات و رقابتهای  قومی و محلی همیشه و جود داشته است. اگر تا فرصت هست راه حلی برای تفکیک این انتحابات و حتی اجرای نوبتی آنها بر اساس منطقه پیدا نشود ضرر فراوان آن بیش از اندک منفعت احتمالی است که به ذهن پیشنهاد دهندگان طرح  رسیده است.

پاسخ روشن جنابعالی  در مورد این  درخواست ، جواب سؤالات مقدری است که ممکن است در نظر بسیاری از مردم  و گروههای سیاسی  به مسئله انتخاب شما ارجاع داده شود. این سؤالی است که از کلیه عزیزان داوطلب خدمتگزاری به مردم بعمل خواهد آمد ولی چون شما بیش از بسیاری دیگر در امور اجرایی ممارست و قرابت  دارید فضل تقدم باجنابعالی  و پاسختان  فتح بابی است  برای دیگران.
بقول معروف تمام  توپ ها در زمین شماست.
 با احترامات شایسته
یک ایرانی
پانزدهم اردیبهشت 92



رونوشت :
داوطلبان محترم نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری