۱۳۹۱ آبان ۲۰, شنبه

سپاه و انتخابات آینده


 برادران قاچاقچی و انتخابات آینده

بعد از تخلفات واضح سپاه پاسداران درادوار مختلف انتخابات و وجود هزاران مدرک مصاحبه و سخنرانی از آنان در این مورد که بارها به آنها افتخار کرده اند معلوم نیست  با چه برنامه ای برادران قاچاقچی به غلط کردن افتاده اند که از گذشته خود و خساراتی که به کشور وارد کرده اند خود را مبرّا نمایند. یک احتمال اینست که  همه تباهکاری ها   را به گردن خامنه ای بیاندازن دتا  زمینه را برای انجام کودتا فراهم کنند. وقتی نظامیان  باورهای خود را به نظام و ایدئولوژی آن از دست داده باشند هر نوع جنایت برعلیه مردم و نظام از آنان دور از انتظار نیست. سردار علی اشرف نوری معاون سیاسی  سپاه در این مورد پا پیش گذشته و در مورد انتخابات آینده با سایت اینترنتی شبکه ایراان مصاحبه ای نموده که ذیلاٌ نقل میشود.

تفسیر معاون سیاسی سپاه از اصطلاح جریان انحرافی / سردار نوری: اجازه نمی دهیم رسانه های سپاه در انتخابات آینده از کسی حمایت کنند

هر کسی بخواهد پیرامون جریانات سیاسی کشوراز جمله جریان انحراف، جریان اصولگرا یا جریان اصلاح طلب التهاب ایجاد کند، کار خطایی کرده است / مواضع فارس، لزوما مواضع سپاه نیست / بارها دیده ام که نماینده محترم ولی فقیه در سپاه نامه نوشتند و به جهت گیری و مطالب خبرگزاری فارس انتقاد کردند. / مصاحبه آقای سعیدی با روزنامه اعتماد به صورت صادقانه و منصفانه منتشر نشده است
سردار علی اشرف نوری گفتنی های جالبی دارد آن هم از مسائلی که تاکنون بدان ها پرداخته نشده است. خبرنگار شبکه ایران دیدگاه معاون سیاسی سپاه پاسداران را برای اولین بار در خصوص عملکرد رسانه های وابسته به سپاه جویا شده است. وی می گوید، انتقادات زیادی به عملکرد خبرگزاری فارس وارد است و بار ها و بارها دیده که نماینده ولی فقیه در سپاه برای تذکر، دست به قلم شده است. او در عین حال با نهایت اطمینان می گوید رسانه های سپاه در انتخابات مجلس شورای اسلامی از جبهه متحد اصولگرایان حمایت نکرده اند. در ادامه متن کامل این گفت و گو از نظرتان می گذرد:
سردار در ابتدا ارزیابی خودتان را در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و دانش آموزان، بفرمایید.
فرمایش رهبر معظم انقلاب بسیار حکیمانه و دقیق بود. در شرایط کنونی یکی از مسائلی که می تواند برای کشور مشکل ایجاد کند، اختلاف بین مسئولان کشور است. ما از سران هر سه قوه تشکر می کنیم که به موقع نامه نوشتند و به فرمایشات رهبر انقلاب لبیک گفتند. واقعا غیر از این هم از مسئولان کشور انتظار نمی رفت، همه سران قوا دغدغه خدمت گذاری و پیشرفت دارند و ولایتمدارند.
رهبر انقلاب بر لزوم آرام نگه داشتن فضای سیاسی تا زمان انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند. در این خصوص چه نظری دارید؟
دشمن با بهره گیری از تجربیاتی که در فتنه 88 بدست آورده است، برای انتخابات 92 این سناریو را دنبال می کند که بدنه جامعه را علیه نظام بیاورد کف خیابان. سناریو دشمن در فتنه 88 بر اساس مدل های انقلاب مخملی بود و فتنه گران از شعار های سیاسی مثل آزادی، صیانت از آراء و ... استفاده می کردند. طبق اعتراف غربی ها این ادبیات فقط می توانست طبقه متوسط به بالا را بیاورد کف خیابان اما در این مقطع سناریو دشمن خیلی گسترده تر است و این بار روی اقتصاد تمرکز کرده اند. دشمن فکر می کند می تواند توده مردم را بیاورند کف خیابان. لذا ما همیشه این را یادآوری کرده ایم به مسئولان قوا که مراقب باشند در پازل دشمن بازی نکنند. به جای اختلاف باید وحدت داشته باشیم و تلاش کنیم جنگ اقتصادی به بهترین نحو ممکن مدیریت شود.
در جنگ اقتصادی، دولت نقش پیشانی نظام را ایفا می کند. آیا این که عده ای از یک سو دولت را بی کفایت و بی عرضه بنامند و از سوی دیگر برای سلب اختیارات اقتصادی دولت وارد عمل شوند، اقدام صحیحی است؟
نقش هر قوه مشخص است. باید به جای مچ گیری به هم کمک کنیم. اگر در جنگ اقتصادی نیاز به قانون داریم، مجلس به جای انتقاد مداوم به دولت، باید راه را هموار و قوانین مورد نیاز را تصویب کند. قوه مجریه هم به جای اینکه بی صبری کند و در برابر حرف و حدیث ها از کوره در برود، همان مشی همیشگی خودش را که تلاش و خدمت بی منت است، ادامه دهد. ملاحظه کردیم که در پیام لبیک رئیس جمهور به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب، بر همین مشی خدمتگزاری تاکید شده بود. مگر در همین 7- 8  سال گذشته کم علیه دولت، تبلیغات و حرف و حدیث وجود داشت؟ دولت همانطور که تا امروز واکنشی نشان نداده است، از این به بعد هم نباید وارد درگیری ها شود.
فکر نمی کنید ریشه واکنش های دولت به این مسئله بر می گردد که اخیرا دایره دشمنی ها وسیع تر شده و کسانی که از آن ها انتظار نمی رود، وارد اقدام علیه دولت شده اند؟ مثلا چه معنی دارد که آقای سعیدی علیه دولت مصاحبه کند آن هم با روزنامه اعتماد که شما و دوستانتان آن را فاسد و فتنه گر می نامید! بدتر از همه اینکه ایشان رئیس جمهور را با بنی صدر قیاس کرده و تهمت های زیادی به رئیس جمهور می زند. این رفتار به نظر شما صحیح است؟
متاسفانه این مصاحبه به صورت صادقانه و منصفانه منتشر نشده است. صحبت های نماینده محترم ولی فقیه 2 ساعت و نیم طول کشید. این که یک رسانه ای سخنان آقای سعیدی را تقطیع کند و برخی از اظهارات ایشان را بی خود برجسته کند، خلاف تقوای رسانه ایست. شما کل مصاحبه را بخوانید، ببینید جهت و نگاه آقای سعیدی چیست؟ این روزنامه اصرار داشته که از لابلای صحبت های ایشان چیزی در بیاورد.
رئیس جمهور در آخرین نشست خبری خود شدیدا از خبرگزاری فارس انتقاد کرده و گفتند چه معنی دارد که خبرگزاری وابسته به یک نهاد نظامی – امنیتی هر روز به دولت حمله کند؟ آیا بعد از این اظهارات رئیس جمهور، از طرف مجموعه سپاه تذکری هم به خبرگزاری فارس داده شد؟
ما انتظار داریم مسئولین قوا در این مقطعی که عده ای آگاهانه یا نا آگاهانه در پی دامن زدن به اختلافات هستند، یک مقدار آستانه تحملشان را بالا ببرند. دوستانه عرض می کنم، از رئیس جمهور انتظار نداشتیم که بخواهد در یک نشست رسانه ای که همه هستند، اینجوری زوم کند روی رسانه ای که تمام هم و غمش خدمت است.
سردار به نظر شما اینکه خبرگزاری وابسته به یک نهاد نظامی – امنیتی علیه دولت فعالیت کند چه معنی دارد؟ این برای رئیس جمهور قابل قبول نیست.
از جناب رئیس جمهور که نقش بزرگ خانواده و پدر را برای رسانه ها دارد، انتظار صبر بیشتری داریم. همانطور که ایشان از رسانه ای که صراحتا به ارزشها، آرمان ها و نهاد های انقلابی توهین کرده بود، با نگاهی پدرانه حمایت کردند و گفتند از خطایش بگذرید و حتی حمایتش کنید، انتظار می رود که با رسانه های انقلابی هم رفتاری پدرانه داشته باشند.
در خصوص روزنامه شرق رئیس جمهور هیچ یک از این سخنانی را که شما الان می فرمایید، بیان نکرده اند! چه زمانی گفتند از شرق باید حمایت شود یا از خطایش بگذرید؟ آقای احمدی نژاد گفتند وزیر حق ندارد از طرف خود، روزنامه ای را توقیف کند؛ باید دادگاه تشکیل شود و دادگاه حکم نهایی را صادر کند.
خب در دادگاه بررسی شده بود دیگر!
خیر! وزیر فرهنگ شخصا اقدام کردند.
ببینید، عرض من این است که انتظار ما از رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و جناب دکتر احمدی نژاد این است که همیشه تنش ها را کم کنند. شایسته است روسای قوا از مشی رهبری پیروی کنند. هیچگاه مشی آقا این نبوده که به این یا آن رسانه تذکر بدهد. آقا همیشه بزرگوارانه نصیحت می کنند.
قبول دارید که هیچ یک از مسئولین کشور به اندازه احمدی نژاد تحت فشار نبوده و سنگین ترین فشار روانی روی رئیس جمهور است؟
بله. قبول دارم.
با این وجود حتی با یک روزنامه نگار هم به خاطر رئیس جمهور برخورد نشده است. صبر احمدی نژاد انقدر زیاد است که خبرنگار فارس هم به خود اجازه می دهد در حضور رئیس جمهور، درشتی کند! حالا وقتی احمدی نژاد با این سعه صدر و نگاه پدرانه به رسانه ها از رسانه ای انتقاد می کند، قطعا باید به آن رسانه شک کرد!
اتفاقا ما چون همین مشی را از آقای دکتر احمدی نژاد دیده بودیم، انتظار نداشتیم با فارس چنین برخوردی داشته باشند. یک موقع مسئولی در کشور را می بینیم که به هر رسانه ای سریع واکنش نشان می دهد، شکایت می کند و... خب از این مسئول انتظاری نداریم. اما قضیه آقای احمدی نژاد که صبر و  تحملش بالاست و از روز اول تاکید کرده که وارد درگیری های سیاسی نمی شود، متفاوت است. به آقای احمدی نژاد دوستانه می گوییم که ای کاش وارد این مسائل نمی شدید. نه اینکه به عملکرد فارس انتقادی وارد نباشد، خیلی وقت ها هم ممکن است بی انصافی صورت گرفته باشد و من این را نفی نمی کنم. واقعا برخی رسانه ها بی انصافند و هیچ توجهی به تلاش های دولت ندارند. اما من می گویم باید با رسانه ها مثل حضرت آقا برخورد کرد. قطعا رسانه هاهم مخاطب تذکر اخیر حضرت آقا بودند.
به نظر شما عملکرد خبرگزاری وابسته به سپاه، در برخورد با دولت منصفانه است؟ به عبارت دیگر رسانه های وابسته به سپاه همین ادبیات و نحوه برخوردی که با آقای احمدی نژاد دارند را در برخورد با علی لاریجانی و آملی لاریجانی به کار می گیرند؟
من خودم هم بعضا نسبت به برخی مطالبی که دوستان ما می زنند، انتقاد دارم. اما می گویم انتظار ما این نبود که نوک پیکان رئیس جمهور به سمت فارس باشد. خبرگزاری فارس قبلا هم اعلام کرده بود که خبر افزایش قیمت سکه را یک خبرگزاری دولتی منتشر کرده است.
خبرگزاری فارس می گوید که ایسنا در روز تعطیل خبر افزایش قیمت سکه و ارز را منتشر کرده است...
احسنت.
خب این کار فارس که چیزی بیشتر از یک مغالطه نیست! رئیس جمهور می گوید بر اساس گزارش وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات خبرگزاری فارس تعداد بسیار زیادی پیامک منتشر کرده است. وقتی می پرسیم علت انتشار پیامک ها در روز تعطیل چیست؟ خبرگزاری فارس در پاسخ می گوید که ایسنا خبر افزایش قیمت را در سایت خود منتشر کرده و ما هم با انتشار خبری در سایت خودمان اقدام ایسنا را محکوم کرده ایم! در حالی که اساسا سخن رئیس جمهور در مورد انتشار خبر در سایت نیست! مگر در روز تعطیل چند نفر یک خبر اقتصادی را می خوانند؟ سخن از پیامک است! چرا در مورد پیامک ها توضیح نمی دهند؟ بار اولی هم نیست که پیامک های فارس برای کشور مشکل ایجاد می کند. پیامک های همین خبرگزاری فارس در ماجرای حمله به سفارت، خیل عظیمی را جلوی سفارت جمع کرد و از فردای حمله به سفارت انگلیس نوسانات بازار ارز شروع شد! رهبر انقلاب هم فرمودند ورود به سفارت اقدام اشتباهی بود!
اولا که تعداد پیامک به مراتب از تعداد بازدید کنندگان خبر کمتر است! ثانیا این پیامک ها فقط به مسئولین ارسال می شود و به دست عامه مردم نمی رسد!
بعید می دانم یک خبر اقتصادی آن هم در روز تعطیل مثلا 120 هزار بازدید کننده داشته باشد! ضمن اینکه مخاطبان خبرگزاری را قطعا قشر بازاری و ... تشکیل نمی دهد.
ببینید پیامک فارس برای خود بنده آمد و مضمونش انتقاد به خبر ایسنا بود که چرا در روز تعطیل قیمت دلار را اعلام کرده اید! خبرگزاری فارس قصد و غرضی نداشت.
رئیس جمهور می گوید این گزارش را وزارت اطلاعات و ارتباطات داده است...
عین خبر برای رئیس جمهور فرستاده شد و خود آقای احمدی نژاد از ایسنا هم انتقاد کرد! حالا انتظار ما از همه قوا اجرای مشی حضرت آقاست. این مشی که از یک روزنامه حمایت کنیم و بگوییم وزیر ارشاد ما اشتباه کرد و از یک رسانه دیگر انتقاد کنیم، صحیح نیست. این مشی یک کارت زرد از آقا گرفته است!
سردار شما در انتخابات مجلس اصولگرایان را توصیه کردید به وحدت که شعار اصلی جریان آقای مهدوی کنی در برابر حامیان آقای مصباح بود. خبرگزاری فارس هم در انتخابات مجلس از جبهه متحد اصولگرایان حمایت می کرد. فکر می کنید اظهار نظر جنابعالی مصداق دخالت نیروهای نظامی در سیاست هست یا خیر و اینکه دفاع خبرگزاری فارس از یک جریان سیاسی را باید به حساب سپاه گذاشت؟
شما نباید بگویید چون این خبرگزاری وابسته به سپاه است، خطش را هم از سپاه می گیرد. خیلی از مواقع خود ما هم انتقاد داریم. بارها دیده ام که نماینده محترم ولی فقیه در سپاه نامه نوشتند و به جهت گیری و مطالب خبرگزاری فارس انتقاد کردند. ضمن اینکه فارس هم یک رسانه است و برای خودش مسئول دارد.
یعنی اگر فارس به جای دولت، سپاه را هم آماج حمله و تخریب قرار دهد، شما باز هم همین حرف را می زند؟
ممکن است بعضی جاها سپاه هم راضی نباشد.
ببینید، جنابعالی به عنوان معاون سیاسی سپاه پاسداران و خبرگزاری فارس که وابسته به این نهاد انقلابی است، در انتخابات مجلس از یکی از جریانات اصولگرایی حمایت کردید در حالی که حامیان دولت، اصلاح طلبان، جبهه پایداری و ... هم در این کشور مشغول فعالیت سیاسی هستند. این چه معنایی دارد؟
ببینید مواضع فارس، لزوما مواضع سپاه نیست. فارس هم یک رسانه است و جهت گیری های خودش را دارد. البته انصافا در جریان فتنه نقش خودش را به درستی ایفا کرده و چهره فتنه را روشن کرده است. اساسا فتنه یعنی صحنه غبار آلود و انصافا فارس در اینجا خوب کار کرده است. ممکن است برخی اقدامات هم مورد انتقاد سپاه باشد. اینکه بگویید فارس در انتخابات مجلس از یک جبهه حمایت کرد، من قبول ندارم. بروید یک بار کالبد شکافی کنید، عمده تاکید این خبرگزاری بر وحدت بود. بالاخره نیروهای ارزشی نباید اختلاف کنند، چون به نفع دشمن است. همه بزرگان از اختلاف به شدت نهی کردند. نقش فارس هم این بود که ارزشی ها اختلاف نکنند.
در انتخابات ریاست جمهوری آینده اگر فارس، جوان، نسیم و سایر رسانه های وابسته به سپاه به نفع یک کاندیدا وارد عمل شوند، شما صراحتا مخالفت می کنید؟
بله. مخالفت خواهیم کرد. نه تنها فارس بلکه اساسا همه رسانه های آزاد اندیش ما مثل ایران، کیهان، اطلاعات و ... باید کمک کنند به آگاهی بیشتر و بصیرت مردم و به جای اینکه به جان هم بیفتند، دوستانه گفت و گو کنند. امروز همه قبول داریم دشمن طراحی کرده و سناریو استکبار مشخص است. من نمی گویم اشتباه نیست ولی خداوکیلی پیام این مصاحبه را این بگذارید که رسانه ها حب و بغض را کنار بگذاردند و پای ارزش های انقلاب بایستند. هر رسانه ای که با عملکرد خود، یکی از مسئولان کشور را بی تاب کند به گونه ای که او در مقام واکنش برآید، مصداق فرمایش اخیر رهبر انقلاب است.
اشاره مجددی داشتید به فرمایش رهبر عزیز انقلاب. آیا می توان انتظار داشت اکه بعد از فرمایشات اخیر حضرت آقا، امثال آقای سراج و سعیدی دست از مصاحبه علیه دولت بردارند و دیگر کسی به دولت نگوید منحرف؟
یقین بدانید سپاه اولین نهادی است که به فرمایش آقا لبیک می گوید. حالا مصادیقی که گفتید یا واقعا بزرگنمایی شده بود یا اینکه در جلسات خاص و دوستانه مطرح شده بود. قرار نیست حرف های خصوصی بیاید رسانه ای شود. مگر مجلس جلسات غیر علنی ندارد؟ جلسه غیر علنی برای این است که می خواهند حرف هایی بزنند اما مصلحت نیست دیگران بفهمند. برخی از بحث ها مربوط می شود به محیط های دوستانه و خصوصی. هیچگاه مشی سپاه این نبوده که بخواهد مسئول یا نهادی را تضعیف کند. ولی اینکه کسی بخواهد شیطنت کند و مباحث خصوصی و دوستانه را به رسانه ها بکشد، کار غلطی است.
شما فرمایشات قبل و بعد آقای سعیدی را ببینید، روشن است که نیت ایشان چیست و به دنبال اصلاح است یا تخریب. جز نیت اصلاح اشتباهات چیز دیگری نمی بینیم.
به نظر شما منحرف نامیدن دولتمردان جمهوری اسلامی فی نفسه اختلاف آفرین نیست؟ یعنی می گویید سپاه با این رفتار ها مخالف است؟
ببینید پیام آقا شفاف است. هر اقدامی که فضای آرام جامعه را ملتهب کند، مصداق فرمایش آقا و خیانت است. سپاه هیچوقت به التهاب کمک نمی کند. حالا نمی خواهم وارد مصداق شوم. اما اگر این مصداقی هم که شما می گویید موجب التهاب شود، قعطا اشتباه است. یعنی هر کسی بخواهد پیرامون جریانات سیاسی کشوراز جمله جریان انحراف، جریان اصولگرا یا جریان اصلاح طلب التهاب ایجاد کند، کار خطایی کرده است.
به نظر شما خود لفظ انحراف التهاب آفرین نیست؟
نه. من اینجوری نمی بینم. مگر کسی بگوید جریان اصلاح طلب یا جریان اصولگرا التهاب آفرینی کرده است؟
سردار! وازه های اصلاح طلب و اصولگرا واژگانی با بار معنایی مثبت هستند اما انحراف ذاتا منفی است ... بگذریم ... سردار جعفری اخیرا از درخواست رئیس جمهور برای ورود سپاه به مقوله بازار ارز سخن گفته بود. اطلاعاتی در این مورد دارید؟
ببینید وقتی همه چیز آرام و طبیعی است اما به طور ناگهانی بازار ارز و سکه به هم می ریزد، هر کسی متوجه می شود که دست هایی در کار است. در یکی از جلسات مسئولین کشور، گلایه های متعددی در خصوص دست های اخلال گر در بازار ارز مطرح می شود. در این جلسه رئیس جمهورمحترم  درخواست می کنند هرکسی که می تواند عوامل را شناسایی کند وارد عمل شود و سپاه هم اعلام آمادگی می کند. همین مسئله منجر به این شد که تعدادی از اخلال گران توسط سپاه بازداشت شدند.
گفته می شود عده ای از 23 نفری که دستگیر شدند از افراد متنفذ و وابسته به نهادها و ارگان های خاص بودند. صحت دارد؟
اطلاع دقیقی از دستگیر شدگان و وابستگی شان ندارم. وقتی شما می گویید نهاد خاص، ممکن است ذهن مردم برود روی نهاد هایی که در این خصوص وظیفه دارند و تصور شود دستگاه هایی که خودشان مسئول ایجاد امنیت هستند در این مسائل نقش دارند. این ادبیات درست نیست و صحت هم ندارد. حالا ممکن از میان این 22-23 نفر، یک نفر با چند واسطه به یک نهادی هم وصل باشد.


۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه






 بولتن نيوز

انتقاد احمدی نژاد از  "ماندن در قدرت به هر قيمت ممكن"




وي با اشاره به اینکه برخي معتقدند بايد به هر قيمتي نظام جمهوری اسلامی حفظ شود، اظهار داشت: این افراد بر روی هر ایده مخالف نظر خود خط بطلان می کشند و حتی در خیال خود هم تصور نمي كنند كه جامعه يك جريان است و نمي شود جلوي آن را بست و حتی اگر کسی بخواهد این کار را بکند، جامعه موانع را كنار مي زند و از آن عبور مي كند.
بولتن نیوز: احمدی نژاد با طرح این سوال که بالاخره تصوير مطلوب ما از آينده چيست و كجاست؟ خاطرنشان کرد: اتفاقی نامطلوبی که افتاده، این است كه، امروز به جایی رسیده ایم كه معتقدیم بايد به هر قيمتي خودمان را در راس حكومت حفظ كنيم.


اگرچه آقای احمدی نژاد حرفهای خوبی زده و نکات درستی را متذکر شده است اما واقعیت این است که  عملکرد برخی اطرافیان ایشان خلاف همین صحبت هاست و به نظر میرسد که برای ماندن در قدرت حاضر هستند دست به هر کاری بزنند و چه خوب است که اطرافیان رئیس جمهور نیز به این موارد معتقد باشند وعمل کنند.





رئيس جمهور با تاکید بر اينكه این استنباط به هیچ وجه برداشت صحیحی از اسلام نيست، گفت: در اسلام حكومت براي تحقق یکسری اهداف و آرمانهايي برقرار می شود و خود حكومت به خودی خود موضوعيتی ندارد.

احمدی نژاد ادامه داد: اینکه امام خمینی (ره) فرمودند، حفظ جمهوري اسلامي از اوجب واجبات است، منظور جمهوری اسلامی با اهداف و آرمانهايش است و اگر آرمانهاي این نظام را برداريم دیگر چیزی از آن باقی نمی ماند.


وي با اشاره به اینکه برخي معتقدند بايد به هر قيمتي نظام جمهوری اسلامی حفظ شود، اظهار داشت: این افراد بر روی هر ایده مخالف نظر خود خط بطلان می کشند و حتی در خیال خود هم تصور نمي كنند كه جامعه يك جريان است و نمي شود جلوي آن را بست و حتی اگر کسی بخواهد این کار را بکند، جامعه موانع را كنار مي زند و از آن عبور مي كند.


رئيس جمهور خاطرنشان کرد: امروز در عرصه اقتصاد، هنر، سینما و موسیقی و همه عرصه های دیگر وضع به همین منوال است. به عنوان مثال درباره بانک که یک موضوع و مسئله اساسی در عرصه اقتصاد است، یک برداشت و نظر واحد در میان علما، و تصمیم گیران کشور وجود ندارد. حتی عده ای هستند که یک طبقه ای را هم بوجود آورده اند در عرصه مدیریت کشور و هر انتقادی را که به مسئله بانک ارائه شود به اعتبار تصویب مسائل در برخی مراجع قانونگذار در کشور رد می کنند و با هر بحث انتقادی مخالفت می کنند که این وضعیت در عرصه فرهنگی نیز ساری و جاری است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه تا قله را تعریف نکنیم، کار درست نمی شود و امور به درستی به پیش نمی روند، اظهار داشت: در دوره دفاع مقدس، درباره موضوع جنگ، تكليف همه روشن بود و همه با هم در یک جهت واحد قرار داشتند اما امروز تکلیف افراد مشخص نیست.


وي با طرح این سوال که محتوای فقه و موضوع فقه چیست؟ تصریح کرد: فقه احكام اعمال است، ولي تا ايمان و معرفت نباشد احكام موضوعيتي ندارد.


احمدی نژاد با اشاره به اینکه عمل بدون شناخت فاقد ارزش و اصالت است، خاطرنشان کرد: در اسلام شناخت، معرفت، علم و آگاهي واجد ارزش است و وضعیت مطلوب از دیدگاه اسلامی این است که انسان رشد کرده و بزرگ شود. مقام معظم رهبري هم در سفر اخيرشان به قم روي اين نكته انگشت گذاشتند كه درست است که بايد كشور را با احكام اسلام اداره كنيم، اما بايد قبل از آن يك معرفتی ایجاد شده باشد تا مردم در مسیر اداره کشور همراهي كنند و این همراهی مستلزم رشد و تعالی آنان باشد.


وي با تاکید بر اینکه استقرار روح ديانت، نیاز به معرفت و شناخت دارد و صرفا با بحث و حرف زدن نمی شود کار را پيش برد، ادامه داد: يكسري سوالات اساسي وجود دارد که بايد به آنها پاسخ داده شود، اگر مدیران جامعه حركت رو به جلو نداشته باشند، اصلا حرکتی در جامعه ایجاد نمي شود.


رئيس جمهور به اين كلام حضرت علی (ع) اشاره کرد که می فرمایند، اگر كسي كه بخواهد، امام جامعه باشد بايد اصلاح را از خودش شروع كند و اظهار داشت: برخی تصور می کنند، وقتی يك پاكسازي و آمادگی اولیه در خود ایجاد کردند دیگر کافی است، ولي این مسئله يك حركت و سير بي نهايت است که نقطه توقفي ندارد.


اختصاصي بولتن نيوز

انتقاد احمدی نژاد از  "ماندن در قدرت به هر قيمت ممكن"

وي با اشاره به اینکه برخي معتقدند بايد به هر قيمتي نظام جمهوری اسلامی حفظ شود، اظهار داشت: این افراد بر روی هر ایده مخالف نظر خود خط بطلان می کشند و حتی در خیال خود هم تصور نمي كنند كه جامعه يك جريان است و نمي شود جلوي آن را بست و حتی اگر کسی بخواهد این کار را بکند، جامعه موانع را كنار مي زند و از آن عبور مي كند.
بولتن نیوز: احمدی نژاد با طرح این سوال که بالاخره تصوير مطلوب ما از آينده چيست و كجاست؟ خاطرنشان کرد: اتفاقی نامطلوبی که افتاده، این است كه، امروز به جایی رسیده ایم كه معتقدیم بايد به هر قيمتي خودمان را در راس حكومت حفظ كنيم.


اگرچه آقای احمدی نژاد حرفهای خوبی زده و نکات درستی را متذکر شده است اما واقعیت این است که  عملکرد برخی اطرافیان ایشان خلاف همین صحبت هاست و به نظر میرسد که برای ماندن در قدرت حاضر هستند دست به هر کاری بزنند و چه خوب است که اطرافیان رئیس جمهور نیز به این موارد معتقد باشند وعمل کنند.





رئيس جمهور با تاکید بر اينكه این استنباط به هیچ وجه برداشت صحیحی از اسلام نيست، گفت: در اسلام حكومت براي تحقق یکسری اهداف و آرمانهايي برقرار می شود و خود حكومت به خودی خود موضوعيتی ندارد.

احمدی نژاد ادامه داد: اینکه امام خمینی (ره) فرمودند، حفظ جمهوري اسلامي از اوجب واجبات است، منظور جمهوری اسلامی با اهداف و آرمانهايش است و اگر آرمانهاي این نظام را برداريم دیگر چیزی از آن باقی نمی ماند.


وي با اشاره به اینکه برخي معتقدند بايد به هر قيمتي نظام جمهوری اسلامی حفظ شود، اظهار داشت: این افراد بر روی هر ایده مخالف نظر خود خط بطلان می کشند و حتی در خیال خود هم تصور نمي كنند كه جامعه يك جريان است و نمي شود جلوي آن را بست و حتی اگر کسی بخواهد این کار را بکند، جامعه موانع را كنار مي زند و از آن عبور مي كند.


رئيس جمهور خاطرنشان کرد: امروز در عرصه اقتصاد، هنر، سینما و موسیقی و همه عرصه های دیگر وضع به همین منوال است. به عنوان مثال درباره بانک که یک موضوع و مسئله اساسی در عرصه اقتصاد است، یک برداشت و نظر واحد در میان علما، و تصمیم گیران کشور وجود ندارد. حتی عده ای هستند که یک طبقه ای را هم بوجود آورده اند در عرصه مدیریت کشور و هر انتقادی را که به مسئله بانک ارائه شود به اعتبار تصویب مسائل در برخی مراجع قانونگذار در کشور رد می کنند و با هر بحث انتقادی مخالفت می کنند که این وضعیت در عرصه فرهنگی نیز ساری و جاری است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه تا قله را تعریف نکنیم، کار درست نمی شود و امور به درستی به پیش نمی روند، اظهار داشت: در دوره دفاع مقدس، درباره موضوع جنگ، تكليف همه روشن بود و همه با هم در یک جهت واحد قرار داشتند اما امروز تکلیف افراد مشخص نیست.


وي با طرح این سوال که محتوای فقه و موضوع فقه چیست؟ تصریح کرد: فقه احكام اعمال است، ولي تا ايمان و معرفت نباشد احكام موضوعيتي ندارد.


احمدی نژاد با اشاره به اینکه عمل بدون شناخت فاقد ارزش و اصالت است، خاطرنشان کرد: در اسلام شناخت، معرفت، علم و آگاهي واجد ارزش است و وضعیت مطلوب از دیدگاه اسلامی این است که انسان رشد کرده و بزرگ شود. مقام معظم رهبري هم در سفر اخيرشان به قم روي اين نكته انگشت گذاشتند كه درست است که بايد كشور را با احكام اسلام اداره كنيم، اما بايد قبل از آن يك معرفتی ایجاد شده باشد تا مردم در مسیر اداره کشور همراهي كنند و این همراهی مستلزم رشد و تعالی آنان باشد.


وي با تاکید بر اینکه استقرار روح ديانت، نیاز به معرفت و شناخت دارد و صرفا با بحث و حرف زدن نمی شود کار را پيش برد، ادامه داد: يكسري سوالات اساسي وجود دارد که بايد به آنها پاسخ داده شود، اگر مدیران جامعه حركت رو به جلو نداشته باشند، اصلا حرکتی در جامعه ایجاد نمي شود.


رئيس جمهور به اين كلام حضرت علی (ع) اشاره کرد که می فرمایند، اگر كسي كه بخواهد، امام جامعه باشد بايد اصلاح را از خودش شروع كند و اظهار داشت: برخی تصور می کنند، وقتی يك پاكسازي و آمادگی اولیه در خود ایجاد کردند دیگر کافی است، ولي این مسئله يك حركت و سير بي نهايت است که نقطه توقفي ندارد.

۱۳۹۱ آبان ۱۷, چهارشنبه

روایت حمله به نوری زاد از زبان خودش





روایت حمله به نوری زاد از زبان خودش

 
گروه های سابقه دار  مهاجم درج. اسلامی




آنچه که با نوری زاد، مستند ساز محبوب رهبری که حالا مغضوب رهبری شده، در نمایشگاه مطبوعات در تهران شد و خمیرمایه اش مشتی ناسزای رکیک و مشت و لگد بود و فرمانده اش سردار شکنجه "نقدی"، قصه 33 ساله جمهوری اسلامی است. 33 سال جمهوری اسلامی با این روش حکومت کرده و به آن خو کرده است. بر این تصورند که حاصل این روش تامین امنیت و ثبات برای حکومت است و مخالفان را سرجایشان می نشاند. اما واقعیت اینست که نسل به نسل مخالفان تازه ای به میدان آمده اند. نسل اول و دوم مهاجمین که ریششان سفید شده، به پاس همین اوباشگری خیابانی، چماقداری و بعدها زندانبانی و گاه عضویت در تیم های ترور در خارج و داخل کشور، حالا شده اند  نماینده مجلس (سرگذشت حسین فدائی یک نمونه است) و یا عضو دولت. برای آنها جانشینان تازه ای را سازمان داده اند که حالا نامشان "فدائیان ولایت" است و فرمانده شان فرمانده بسیج "سردار نقدی"، که نقش آفرینی هایشان را در جریان کودتای 22 خرداد همه به یاد دارند.
سه نسل مهاجم و مورد تهاجم قرار گرفته، به این میدان آمده و رفته اند و بازی ادامه دارد تا سرانجام کار به کجا انجامد؟
مهاجمین به خانه آیت الله منتظری، مهاجمین به سخنرانی عزت الله سحابی، مهاجمین به خانه آیت الله صانعی، مهاجمین به سخنرانی دکتر ابراهیم یزدی، مهاجمین به محمدخاتمی در حسیینه جماران، مهاجمین به خوابگاه دانشگاه تهران؛ مهاجمین به متینگ ها و سخنرانی های احزاب و سازمان های سیاسی چپ غیر مذهبی در سالهای اول جمهوری اسلامی... و یا دهن دریدگان مراسم سالگرد در گذشت آیت الله خمینی که سخنرانی نوه او را به هم زدند و علی خامنه ای در اتاق انتظار برای ظاهر شدن در صحنه خود شاهد این ماجرا بود، و دهها و صدها نمونه دیگر، همگی یعنی جمهوری اسلامی به این شیوه عادت کرده است. آن را امنیت میداند و البته امنیت برای خویش نه برای جامعه و تامین امنیت برای فعالیت سیاسی. بسیاری از شخصیت ها منفرد و یا رهبران سازمان های سیاسی حالا دیگر چهره در نقاب خاک کشیده اند، شاید عده ای از مهاجمین هم در کنار آنها در بهشت زهراها خوابیده باشند، اما بازی ادامه دارد.
به  همین دلیل است که مرور آنچه محمد نوری زاد در باره هجوم به خویش در نمایشگاه مطبوعات می گوید، برای نسل اول و دوم انقلاب و جمهوری اسلامی سخن تازه ای نیست. روش تازه ای را نیز او کشف نکرده است. این داستانی 33 ساله است که در دهه اول و دوم جمهوری اسلامی با تلفات جانی نیز(متینگ سازمان فدائیان خلق در میدان آزادی تهران) همراه بود. این همان حمله به عطاء الله مهاجرانی و عبدالله نوری در دور اول ریاست جمهوری محمد خاتمی است که سردار نقدی عملا ناظر و هدایت کننده آن بود و فائزه هاشمی عکس او را با عینک سیاه در حال هدایت اوباش مهاجمی که با چاقو و پنجه بوکس به آن دو در پایان نماز جمعه تهران حمله ورشده بودند به دادگاه ارائه داد و آب از آب تکان نخورد. نقدی اکنون فرمانده بسیج است و فائزه به این جرم که سال گذشته گفته قوه قضائیه تابع همین مهاجمین و سردسته های آنهاست در زندان اوین دوره 6 ماهه محکومیت خود را به جرم همین بیان واقعیت می گذراند.
آنچه را می خوانید، روایت نوری زاد است از آن تهاجم که سایت جرس منتشر کرده است:
« مطلقاً نصور نمی کردم که حضور من درنمایشگاه برای جماعتی آزار دهنده باشد. درهمان بدو ورود جوانانی به من اظهار محبت کردند. جوانی بسیجی با من همراه شد و پرسش هایی مطرح کرد که من هم با حوصله پاسخش را دادم. مثلا سوال های او این بود که چه شد از آن سوی به این سوی کوچیدم و شدم منتقد نظام و رهبری. سوال های او پاسخ های مرا به همراه داشت که کاملا قانعش کرد. بنابراین دست همدیگر را فشردیم و ازهم جدا شدیم.
پس از آنکه وارد سالن نمایشگاه شدم، عده ای ازجوانان خبرگزاری ایلنا دوره ام کردند که به غرفه ما بیایید. درهمان حال به تقاضای یکی دو جوان برای عکس گرفتن پاسخ مثبت دادم و در کنار آنها ایستادم وعکسی گرفتند. در این زمان جوانی بلند بالا ازخبرگزاری فارس آمد و مرا به داخل غرفه خودشان دعوت کرد. گفتم: چشم، اول به غرفه ایلنا می روم وسپس به غرفه شما می آیم. در آن زمان آقای بروجردی، نماینده مجلس در داخل غرفه خبرگزاری فارس با میکروفن برای پنج تن از مخاطبان خود صحبت می کرد. به غرفه ایلنا رفتم. داشتیم با هم آشنا می شدیم که یک جوان، جلوی غرفه ایلنا آمد و شروع به تکه پرانی کرد. مثلا می گفت که ما با آنهایی که با بی بی سی و جرس و رادیو فردا مصاحبه می کنند، حرف نمی زنیم.  با امضای دفتر ایلنا از غرفه این خبرگزاری خارج شدم. اما دربیرون از غرفه ایلنا بیست نفری احاطه ام کردند.
آنان عمدتا جوانانی با چهره های متداول بسیجیان بودند. یکی از آنان از من پرسید: شما پوپولیست هستی یا روشنفکری ازجنس لیبرال؟" من در جواب گفتم: "تلاش می کنم فارغ ازاین اصطلاحات، انسان باشم." دیگری با هیجان و کمی عصبانیت پرسید: "تعریفت ازانسان چیست؟" گفتم: "این که ازدروغ و دروغگو پرهیز کنم و درستی و پاکی را ارج بنهم، ازدیوار اعتماد و خانه کسی بالا نروم و خیلی از خصوصیات یک انسان مسلمان را داشته باشم." دیگری با عصبانیت پرسید: "وقتی همه مراجع بهاییان را نجس وفرقه ضاله می نامند تو چرا از آنها دفاع می کنی؟" من گفتم: "خود شما اگر در یک خانواده بهایی به دنیا می آمدی همین حالا بهایی بودی و دوست داشتی با تو با انسانیت رفتار کنند، مثل اقلیت شیعه درعربستان سعودی که ما حمایتشان می کنیم و از حاکمان سعودی می خواهیم که مراعاتشان کنند و آنان را بعنوان شهروندان عربستان به رسمیت بشناسند." دیگری که خیلی عصبانی بود، نعره کشید که تو خون به دل خانواده های شهدا کرده ای." من در جواب گفتم: "اما من خانواده های شهدای بسیاری می شناسم که مرا و قلم مرا تایید می کنند." دیگری غرید که چرا نامه هایت را محرمانه برای رهبرنمی فرستی؟ گفتم: "مگرحوادث خونین سال ۱۳۸۸ و دزدی های سپاه و خواص و آقازاده ها در خفا صورت گرفته و می گیرد که من محرمانه نامه بنویسم؟" همچنین گفتم که من پیش تر نامه محرمانه برای رهبرنوشته ام. در این زمان یکی پرخاش کرد که چرا با بی بی سی و رادیو فردا مصاحبه می کنی؟ به او گفتم که شما به ضرغامی بگو تا با من مصاحبه کند و من کتبا امضا می دهم که دیگر با رسانه های خارجی مصاحبه نکنم. یکی با آرامش پرسید: "خط مشی شما چیست؟" گفتم: "پسرم، من این سخن بزرگان دینی مان را سرلوحه کارخود قرارداده ام، هرچه برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند." در این میان یکی که قد بلندتری داشت با هیجان از من پرسید: "شما برای این ادعا که مجتبی خامنه ای هفتصد میلیون تومان از شهرام جزایری پول گرفته است، سند داری؟" گفتم: "هشتصد میلیون تومان پول گرفته ونه هفتصد میلیون تومان." گفت: "قبول، سند داری؟ اگرسندت را نشان ما بدهی همه را در رکاب شما منتشرش می کنیم." گفتم: "سندش هم هست اما اجازه بدهید آقا مجتبی از من شکایت کند تا من سند را به قاضی بدهم." دراین فواصل همان کسی که جلوی غرفه ایلنا تکه پرانی می کرد، مشغول کارخود بود و در لابلای صحبت با جوانان معترض، فحش هایی نثارمن می کرد. در اینجا فشار بر من فزونی گرفت و نمایشگاه به این سو متمایل شده بود.
یکی دو جوان به جانبداری ازمن با این بیان که چند نفربه یک نفر؟ بگذارید نفس بکشد، به میان آمدند. اما آن جوان تکه پران کار خودش را کرد و نعره زد: مرگ برمنافق. یکی دونفر همراهی اش کردند. شعار بعدی این بود: نوری زاد، بی بی سی، پیوندتان مبارک. به آنها گفتم: "شما دارید سند می شوید برای فیلم هایی که من با عنوان «شعبان بی مخ ها» ساخته ام. چرا هوار می کشید، برویم یک گوشه یا برویم داخل غرفه خود شما تا با هم صحبت کنیم. در این بین همان جوان تکه پران یک مشت به سینه من کوفت و گفت: ما با منافق ها نمی نشینیم و بعد از این گفته، شعارداد: منافق بروگمشو. دیگران هم با او همراهی کردند. دوستان جوانی که به کمک من آمده بودند، مرا به سمت در خروجی نمایشگاه بردند. در راه، شعار دهندگان فزونی یافتند و به بیست نفری رسیدند. البته شاید سیصد نفری هم تماشا می کردند. در این بین همان جوان تکه پران، سه بار ازپشت سر به من لگد زد و در راه خروج از سالن به صورت من آب دهان انداخت.
حراست به کمک آمد. درمسیر و در زمانی که در حال خروج بودیم، یکی پا روی پای من گذاشت که من پخش زمین شدم. جوانی که مرا همراهی می کرد، بلندم کرد. از در سالن بیرون زدیم. در را بستند تا شعاردهندگان بیرون نیایند. جمعی ماندند اما جمعی دیگر بیرون آمدند. شعارمی دادند و ناسزا می گفتند. حتی یکی داد می زد که منافق ازایران برو بیرون. یک اتومبیل که داخلش دوجوان بود ازراه رسید. مرا سوار آن کردند. جوان راننده که هاج و واج مانده بود، عقب جلو کرد و مرا از مهلکه بدر برد. اما جماعت شعبون بی مخ با لگد اتومبیل آن جوان را لگدمال کردند. اتومبیل رفت صافکاری. چهارصد تومانی خرج جای پای آن لگدها شد. هرچه کردم پول آن را از من نگرفتند. خود جوان هایی که مرا همراهی کرده بودند، مزد صافکار را دادند. التماس و خواهش من و اینکه ترمیم این خسارت به عهده من است، بجایی نرسید.
درآن هیاهو هیچ پلیسی سرنرسید تا بگوید، این لگدهایی که می زنید جرم است. چه می گویم؟ مگر به پلیس آموخته ایم که از شعبون بی مخ ها بپرسد که چرا؟ ومگرمی تواند؟ پلیس بود و جلوی چشمش جماعت شعبون بی مخ از دیوار سفارت انگلیس بالا رفتند و آبروی ما بردند.
کاش بجایی می رسیدیم که فکر را با فکر و سخن با سخن و نوشته را با نوشته پاسخ می گفتیم. و دراین میان به قانون بها می دادیم.

 بر گرفته از پیک نت