۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه


سازمان نظام پزشکی، در حال گذار


از نامه دکتر شکوری راد به ریاست سازمان نظام پزشکی در مورد  زبان حال پیشگامکان سال 57  به جوانان معترض به اصل انقلاب:

"نه ما این را نمی خواستیم! انقلاب این نبود. نااهلان و نامحرمان انقلاب ما را ربوده اند. مصباح یزدی کجای انقلاب بود که امروز برای آنها که امام امام میکنند خط و نشان می کشد؟  شریعتمداری که بود که امروز خود را شاخص ولایتمداری می داند؟  احمدی نژاد چکاره بود؟ لاریجانی ها کجا بودند؟ سید احمد خاتمی کی انقلابی شد؟  نه عزیزکم! نه جوانکم! انقلاب خوب بود. انقلاب درست بود. در حفظ ارزش های آن کوتاهی کردیم. الآن هم تاوانش را می دهیم. تو دیگر بر زخم دل ما نمک مپاش. نا اهلان  و نامحرمان انقلاب مردم ما را ربوده اند و الا مراد هاشم زهی کیست که به دکتر ظفرقندی بنویسد صلاحیت شما احراز نشد و یا آن مامور ناشناس و غیر قانونی وزارت اطلاعات که در جلسه هیأت نظارت بنشیند و حرف بزند و حرف او فصل الخطاب برای پنج عضو قانونی ولی بی اختیار هیأت باشد و آنها جرأت نکنند حتی بپرسند: چرا"

انقلاب 57 که هدف آن کسب استقلال و آزادی و رهائی از شرّ دیکتاتوری بود در دام وقاحت و تزویز  رجاله های   نا اهل و دنیا خوار گرفتار شد ،تا جائی که اکنون خود آنها  برای چپاول هرچه بیشتر منابع ملی ، و رانت خواری مانند گرگها بجان هم افتاده  و با دست پر،  در افشای مفاسد یکدیگر سر از پا نمیشناند و کم مانده که بقول خودشان "خرخره یکدیگر را بجوند" . عنقریب است که کار به حذف فیزیکی  ولایت مداران و اهالی با بصیرت نیز بکشد .
آگر به مقوله علل "نارسائی دموکراسی" که مانع  از  به ثمر رسیدن آن در همه جای دنیا شده اند  ( لینک +)  توجه فرمایید ،ملاحظه میفرمایید که انتخابات صندوقی( سیستم رأی گیری پاپولیستی) یکی ازمهمترین علتها است  بطوری که حتی در دموکراسی های پیشرو ، و انتخابات باصطلاح  شرافتمندانه و قانونی آنها  هم  ،نتیجه کار همیشه بنفع حاکمیت و اذناب آن  تمام میشود .

    سازمانهای غیر دولتی که نماد جامعه مدرن و در حال رشد  هستند،  بدلیل اشراف و نظارت مستقیم  اعضای آنها بر انتخابات درون سازمانی می بایست  از این قاعده یعنی مهره چینی توسط حکومت مصون باشند ولی در  دیکتاتوریهای عریان مانند ایران از این سازمانها  هم جز مترسکی باقی نمانده است .
 آنچه را آقای دکتر شکوری راد  بعنوان شکوائیّه  در این خصوص بیان کرده‌اند تنها نمونه ای از ستمهایی است که حکومت ایران در حق شهروندان خود و در اینمورد به جامعه پزشکی کشور تحمیل مینماید . کسب استقلال هر کدام از ان- جی - او  ها  قدمی در راه استقرار دموکراسی در جامعه است و این کار فقط  از عهده اعضای آنها بر میآید. چنانچه در جریان انتخابات سازمان نظام پزشکی در چهارم اسفند ماه با هر گونه رد صلاحیت جناحی یا تحمیل از سوی نهادهای مزاحم مواجه شدید کافی است تا با ابطال برگه رأی خود مراتب ناخرسندی و اعتراض خود را رسماٌ بیان و ثبت فرمایید تا انتخابات باطل، و شر نظارت فضولی بر سازمان مرتفع گردد .این نوع از مبارزه مدنی، راهکاری است که حکومت هیچ راهی برای مقابله با آن را ندارد. بها ندادن به آن انگلی که  بشرح فوق خود را  به جلسات هیئت نظارت  قالب میکند بعهده تمامی اعضای هیئت و از شرایط عمل به وظایف نمایندگی است .
در این برهۀ زمانی اقشار مختلف مردم در واحدهای صنفی و سندیکایی  چشم براه نتایج کار شما در انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور  میباشند، تا از آن الگو برداری و بموقع خود در تشکلهای دیگر از آن استفاده نمایند. در هنگام  اختلاف بین سران استبداد همیشه بخشی از آنان در صدد یار گیری از متن جامعه میباشند و بی شک این آغاز فروپاشی حکومتهای جائر است باید این فرصتها را غنیمت شمرد و از آن حد اکثر استفاده را نمود. گرچه استفاده از راهکار مشارکت معترضانه در همه زمانها و در تمام انتخابات برای متوقف نمودن بساط استبداد ممکن است، ولی استفاده  از فرصت هایی این چنین که روند دومینو افکت در پس راندن دیکتاتوری از مواضع خود را تسریع مینماید بسیار نتیجه بخش میباشد.
خبر رسانی و هماهنگی بین اعضای محترم در این راه نقشی والا و حیاتی دارد بنا براین انتقال این مختصر به دوستان و همکاران از طریق ایمیل، فیس بوک و  یا سایر روشها ؛ حداقل خدمتی است که در راه  احیای حیثیت  سازمان بعمل میآورید.   

زنده باد 4 اسفند