۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه


نامه سر گشاده:

2 -4 -6 - 8

جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشـّائی

با سلام

محترماً ، بنده بیان متفاوت شما را در زمینه مسائل کلان سیاسی به استثنای تلقی تان از باورهای کلی مردم، تا حدودی می پسندم، در همین جاعرض کنم  که چون مسئله رأی دادن در انتخابات پیش رو مطرح است  و دولت منسوب به جنابعالی بعنوان مجری قانون انتخابات موظف است که شرافت نظام ، رهبری و قوه مجریه را با جلوگیری از  خیانت مهندسی آراء و  دخالت در رأی مردم صیانت نماید  این وجیزه را خدمتتان تقدیم میدارم .
ا - طبق آموزه های دینی و  استانداردهای جهانی ، هیچکس نمیتواند بر یک جامعه حکمرانی کند مکر با رضایت شاکله یا (جمهور) مردم و با حفظ حقوق و کرامت انسانی  تمامی آحاد ملت از جمله و شاید هم بالا خص اقلیت ها ، اگر چه منتقد دولت، حکومت و یا حتی نظام باشند.
2 - ضرورت حفظ تمامیت ارضی کشور و امنیّت ، عزت و کرامت  مردم ، در مقابل مطامع جهان خواران و یا دشمنان سنّتی آن ، که هنوز با فرهنگ قبیله ای به دنیای  اطراف خود می نگرند ، بیش از هر چیز در گرو رعایت اصل فوق و حضور قاطع مردم در صحنه سیاسی و برگزاری انتخابات شرافتمندانه است .
3 – در این حال حقوق شهروندی  آنهایی که نماینده یا رئیس جمهور مورد قبول و اعتماد خود را در بین داوطلبان نمی یابند چگونه است و تکلیف آنان  در مورد شرکت در انتخابات چیست ؟
4 – اگر این عده درانتخابات شرکت نکنند ، در ادای وظیفه نسبت به  حفظ جمهوریت نظام و  مشروعیت  حکومت محروم میمانند که ضرر اصلی متوجه  بعد مشروعیت خواهد بود.
5 – اگر ساز و کاری در پیش گرفته شود که گروه فوق در انتخابات حاضرشده  ولی همانطور که در مجالس قانونگذاری و مردم نهادها  یا مجامع بین المللی  رایج است رأی ممتنع دهند این نقیصه بر طرف میگردد که در این صورت مسئله حضور الزامی مردم در انتخابات و انجام وظیفه شهروندی همچنانکه در بسیاری از کشورها  رایج است  میتواند بلحاظ قانونی  پیش بینی گردد.
6 - با توجه به موقعیت جنابعالی در دولت و احتمال نامزدی تان در انتخابات بنظر میرسد که اگر طراحی برگه‌های انتخاباتی طوری باشد که منتقدین هم بتوانند در انتخابات شرکت کنند و رأی ممتنع بدهند  به مصلحت نزدیکتر باشد . در این حالت دولت میتواند برای رد هر گونه شائبه از خلافکاری سازمان یافته در انتخابات و جلو گیری از آن علاوه بر نصب دوربین فیلم برداری و ضبط استخراج و شمارش آراء در هر محل که بوسیله آن میتوان به هر گونه اعتراض و تشکیک در استقراء آراء را با شفافیت رسیدگی نمود   ،  لیست آمار تمام صندوقهای رأی را به تفکیک  با ذکر مشخصات صندوق و تعداد آرای هر نامزد در آن و تعداد آرای ممتنع ، که تراز کامل تعداد شرکت کنندگان و آرای مأخوذه برای هر داوطلب در هر صندوق است ، با تصویر صورت جلسه استخراج آرا ، از طریق  پورتال وزارت کشور و سایتهای رسمی اعلام  نماید، تا بعد از انتخابات مسئله ای پیش نیاید و تام خواهان  نتوانند مردم را اغفال نمایند. گزارش لحظه به لحظه روند و نتایج انتخابات در روز رأی گیری از طریق سایت رسمی ریاست جمهوری مورد در خواست میباشد.
7 – فایده  این روش در این است که  بعد از انتخابات کسی لازم نیست در خیابانها  از دولت   بپرسد رأی من کو؟ و فایده  دراز مدت آن  در اینست که  اگر خدای نکرده بر اساس توطئه های  بیگانگان ،  جنگ  و یا انقلاب، حکومتی  طاغوتی یا غیر بومی بر کشور تحمیل شد مردم عادت کرده باشند رأی امتناعی  خود را به یک نظام یا دولت تحمیلی مانند افغانستان  به صندوق بریزند و خلع ید آنرا حتی المقدوراز طرق مسالمت آمیز خواستار شوند.
8 – تجمیع انتخابات شوراها و مجلس خبرگان با انتخابات ریاست جمهووری بدون شک موجب مسئله خواهد شد چون متأسفانه اختلافات و رقابتهای  قومی و محلی همیشه و جود داشته است. اگر تا فرصت هست راه حلی برای تفکیک این انتحابات و حتی اجرای نوبتی آنها بر اساس منطقه پیدا نشود ضرر فراوان آن بیش از اندک منفعت احتمالی است که به ذهن پیشنهاد دهندگان طرح  رسیده است.

پاسخ روشن جنابعالی  در مورد این  درخواست ، جواب سؤالات مقدری است که ممکن است در نظر بسیاری از مردم  و گروههای سیاسی  به مسئله انتخاب شما ارجاع داده شود. این سؤالی است که از کلیه عزیزان داوطلب خدمتگزاری به مردم بعمل خواهد آمد ولی چون شما بیش از بسیاری دیگر در امور اجرایی ممارست و قرابت  دارید فضل تقدم باجنابعالی  و پاسختان  فتح بابی است  برای دیگران.
بقول معروف تمام  توپ ها در زمین شماست.
 با احترامات شایسته
یک ایرانی
پانزدهم اردیبهشت 92



رونوشت :
داوطلبان محترم نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر