۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

توبه و ندامت دردی را دوا نمی‌کند


پاسخ غلامعلی رجایی به نماینده ولی‌فقیه در سپاه:



شما به علم غیب چه نیازی داشتید قربان! ایشان(احمدی نژاد) که یک شبه وارد این عرصه نشد که برای امثال شماها با آن همه شاخکهای اطلاعاتی اطرافتان آدم شناخته نشده ای باشد! اینکه چه باعث شد شماها این سوابق را نبینید، و مانند بعضی دیگر همه اعتبارتان را پشت سر ایشان بگذارید، خدا می داند. باورکنید اگر می گذاشتید اصلاح طلبان می آمدند الآن شما و امثال شما نه این خجلت و ندامت را از آن انتخاب تلخ داشتید و نه ملت و کشور این حال و روز و وضع را....
غلامعلی رجایی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، در یادداشتی به اظهار پشیمانی ضمنی نماینده ولی فقیه در سپاه نسبت به حمایت های بی پایان قبلی از احمدی نژاد واکنش نشان داد و تصریح کرد: باور کنید اگر می گذاشتید اصلاح طلبان می آمدند الآن شما و امثال شما نه این خجلت و ندامت را از آن انتخاب تلخ داشتید و نه ملت و کشور این حال و روز و وضع را.
وی با اشاره به این سخنان سعیدی که گفته بودما علم غیب نداشتیم تا بدانیم در ذهن آقای احمدی‌نژاد چه می‌گذرد و در آینده ایشان می‌خواهد چه کار کند” نوشت: شما به علم غیب چه نیازی داشتید قربان! ایشان که یک شبه وارد این عرصه نشد که برای امثال شماها با آن همه شاخکهای اطلاعاتی اطرافتان آدم شناخته نشده ای باشد! سابقه دوره دانشجویی و عملکرد پس از انقلابش در فرمانداری و استانداری اردبیل و مهمتر از همه در شهرداری تهران معلوم بوده و هست. اینکه چه باعث شد شماها این سوابق را نبینید، و مانند بعضی دیگر همه اعتبارتان را پشت سر ایشان بگذارید، خدا می داند.
رجایی همچنین خاطرنشان کرد: گیریم که الآن در مورد ایشان همانند قبل فکر نمی کنید و وی را مناسب اداره کشور نمی دانید. گیریم پس از این همه سال به صحت حرفهای دلسوزان و اصلاح طلبان در مورد ایشان رسیده اید. اکنون، گفتن این گونه سخنان که در آن نشانی از توبه و ندامت بی آنکه به زبان آورده شود، دیده می شود، چه دردی را دوا می کند؟
متن کامل یادداشت غلامعلی رجایی را در زیر بخوانید:
چند روز پیش که توفیق دیداری تقریبا کاری با جناب آقای حاج سیدحسن آقای خمینی در جماران بی امام داشتم و چندتن از دوستان هم در خدمت ایشان بودند،عرض شد، امروز صبح که با خودم تاملی داشتم پرسشی تازه به ذهنم رسید و آن اینکه وقتی در رساله امام آمده است مصرف بی جای آب وبرق وگاز و.. که سرمایه عمومی ملت است، علاوه بر حرمت شرعی، ضمان هم دارد، یعنی فرد باید خسارت اسراف خود را در منابعی که متعلق به همه مردم است و به نحوی عمومی است، بدهد و کفایت نمی کند چنین فرد اسرافگری بگوید درست است که مثلا در مصرف آب اسراف کرده ام ولی پولش را می پردازم، با این وضعی که این دولت غیرکریمه برای مردم در زمینه اقتصاد و معیشت مردم درست کرده و دارایی آنها بعد از سالها زحمت و کار و تلاش به ثلث یا کمتر از ثلث رسیده تکلیف سرمایه های از دست رفته مردم چیست؟ با این سقوط قیمت ریال در برابر دلار و غیر دلار و بالا رفتن نرخ سکه و ارز، چه کسی جوابگوی این همه کاستی ها در دارایی های مردم است؟ چه کس یا کسانی به لحاظ شرعی پاسخگوی از دست رفتن اموال آنها در اثر بی تدبیری هستند؟
این روزها همه، و به ویژه ائمه جمعه ای که سالها بر کاستی های بی شمار دولت لب فروبسته بودند با برشمردن علل گرانی و اظهار نگرانی از این وضع بسیار بد اقتصادی از بی تدبیری دولت و ناکارآمدی سیاستهای اقتصادی آن سخن می گویند.
آیا صرف مقصر دانستن دولت و برشمردن بی تدبیری های دولتمردان دراین باره، کفایت می کند؟
جالب این است که در این شرایط بسیار بد اقتصادی جناب رییس دولت پس از گذشت ۷ سال، تازه به این فکر رسیده سری به زندان اوین بزند و جالب تر و البته تاسف بارتر از آن، این است که مقامات قضایی این بازدید رییس دولت را به مصلحت نمی دانند!
امروز در رسانه ها خواندم حجت الاسلام آقای سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در باره احمدی نژاد گفته ما درباره ایشان علم غیب ندانستیم! یعنی که در انتخاب و حمایت و جمع آوری رای برای ایشان به خطا رفته ایم!
این سخن هم از آن حرفهای عجیب است!
به جناب سعیدی باید گفت:
شما به علم غیب چه نیازی داشتید قربان!
ایشان که یک شبه وارد این عرصه نشد که برای امثال شماها با آن همه شاخکهای اطلاعاتی اطرافتان آدم شناخته نشده ای باشد!
سابقه دوره دانشجویی و عملکرد پس از انقلابش در فرمانداری و استانداری اردبیل و مهمتر از همه در شهرداری تهران معلوم بوده و هست.
اینکه چه باعث شد شماها این سوابق را نبینید، و مانند بعضی دیگر همه اعتبارتان را پشت سر ایشان بگذارید، خدا می داند.
باورکنید اگر می گذاشتید اصلاح طلبان می آمدند الآن شما و امثال شما نه این خجلت و ندامت را از آن انتخاب تلخ داشتید و نه ملت و کشور این حال و روز و وضع را.
خوب، گیریم که الآن در مورد ایشان همانند قبل فکر نمی کنید و وی را مناسب اداره کشور نمی دانید. گیریم پس از این همه سال به صحت حرفهای دلسوزان و اصلاح طلبان در مورد ایشان رسیده اید. اکنون، گفتن این گونه سخنان که در آن نشانی از توبه و ندامت بی آنکه به زبان آورده شود، دیده می شود، چه دردی را دوا می کند؟
جامعه از سعیدی و امثال آقای سعیدی انتظار دیگری غیر از حرف زدن در این باره دارد.
چه کسی در این حقیقت تردید داشته و دارد که ایران، تاوان بزرگی با این انتخاب داد. تاوانی که این روزها بعضی از ابعاد آن روشن تر شده و هنوز دیگر ابعاد آن روشن نشده است.
عجیب است هنوز بعضی نمی خواهند به صراحت از اشتباهشان در این باره حرفی بزنند و مسولیتهای آن را بپذیرند.
این دوستان چه بخواهند و چه نخواهند باید بپذیرند که به هر میزان که در روی کار آوردن احمدی نژاد درکشورسهم داشته اند، و البته به نظر من سهم کمی نبوده است، سخت به خطا رفته اند و باید درصدد جبران این بی تدبیری یا اشتباه خود باشند. البته امیدوارم فرصت جبرانی برای اشتباه آنان مانده باشد!
نمی دانم، شاید صلاح کار ملک و ملت را به دعا حوالت داده باشند.
اللهم اکشف هذه الغمه هن هذه الامه بحضور ولیک و عجل له الفرج والنصر واجعلنا من احسن انصاره و اعوانه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر